Beste leden,
Aangezien er veer mensen in de clan zijn die willen raiden, leek het mij een leuk idee om zo eens per week/maand een mass raid te doen. Natuurlijk moeten er ook mensen nog leren raiden. Daarom zullen er de eerste paar raids mensen geholpen moeten worden. Persoonlijk vind ik het niet erg om het mensen te leren.
Wat heb je nou precies nodig voor raids?Ten eerste moet je een beetje kunnen pvmen, dus pvm ervaring is gewenst.
Verder even een lijst met de minimale gear en stats:
Stats:
85+ Attack, Strenght, Defence, Range en Mage
70 prayer met piety
78 Herblore om brews, restores en prayer enhances te maken in de raid
75+ Thieving, Mining, Agility en Farming aan te raden! (Voor bepaalde puzzlerooms, shortcuts en het farmen van de herbs)
Gear:
Melee:
Met void:
Elite void met melee helm
Dragon warhammer (Dwh)
Dragon defender
Tentacle whip
Fire cape
Fury
Met bandos:
Bandos chestplate
Bandos tassets
Dragon warhammer (Dwh)
Dragon defender
Tentacle whip
Fire cape
Helm of neitiznot
Fury
Barrow gloves
Range
Met void:
Elite void met range helm
Rune crossbow
Odium ward
Ava's Accumilator
Archers ring (i) (Deze draag je ook tijdens mage en melee)
Blowpipe
Fury
Diamond bolts (e)
Met Karils:
Karils top
Karils skirt
Helm of neitiznot
Fury
Odium Ward
Rune Crossbow
Archers ring (i) (Nogmaals deze draag je tijdens mage en melee ook)
Blowpipe
Barrow gloves
Diamond bolts (e)
Mage:
Ahrims top
Ahrims bot
Helm of neitiznot (Als je met bandos en karils gaat)
Occult necklace
Toxic trident
Book of darkness
Barrow gloves
Infinity boots (Deze draag je ook met range en melee)
Overig:
Rune pickaxe (Dragon pickaxe sterk aan te raden)
Dragon axe (Kan ook een axe in raids halen)
Rune pouch is eventueel handig (Mocht jij de water spells meenemen)
Saradomin brews
Super restores
Sanfew serum
Ranging potion
Super combat potion
Stamina potion
Nou dat is een hele lijst! Ik zal nog een paar foto's bijvoegen met de setups.
De void setup
Noot: Zie enternal boots voor infinity boots en mage's book voor Book of darkness
Mijn persoonlijke setup
Je kan verder altijd upgraden waar nodig is. Het is ook handig als je range boots meeneemt, aangezien je het meeste ranged in de raid.
De TeamsDe samenstelling van de teams is ook nog belangrijk. Het maximale aantal per team is
7 man, dit zodat je overzicht kan houden en het heeft met het scalen van de raid te maken. Vanaf 8 man krijg je namelijk een extra fase bij olm. Mochten een aantal mensen geen Dragon warhammer hebben, dan kan je eventueel een bandos godsword meenemen. Vereiste is wel dat er verder genoeg Dragon warhammers mee zijn.
Natuurlijk kunnen wij ook nog echte "mass raids" doen. Bijvoorbeeld met 20 man lekker raiden voor de fun. Hierbij hoef je dan niet alle requirements te hebben.
De dropsNog een aanvulling met betrekking tot de drops. Meestal spreken we van te voren af hoe we het verdelen. Doen we een ffa (ieder voor zichzelf, dus krijg je een drop hoef je niets te splitten), of splitten we het met zijn allen. Belangrijk is wel dat dit van te voren even duidelijk wordt afgesproken voordat daar eventueel gezeur over komt.
Ik hoop dat dit genoeg informatie geeft voor de mensen die eens willen raiden.
Mochten er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
Mvg Bram /// Dn Atro
Edit: Informatie van vincent erbij gezet
Edit2: Extra informatie toegevoegd